Sot si tata

Citeam un articol al unei colege cu suflet interesant, care spunea ca nu a avut parte de dragostea tatalui…

Nu demult, cand am fost acasa, i-am zis tatalui meu ca a fost un tata bun, n-am ce sa-i reprosez, dar ca sot nu a fost atat de bun. S-a suparat foc.

Adevarul este ca as fi vrut sa o iubeasca neconditionat si pe mama, sa o ocroteasca, sa o respecte, sa o alinte ca si pe noi. Dar el, mititelul, a fost cam comod. Nu a batut-o vreodata, Doamne fereste, nu a baut cum fac multi tarani la tara, plictisiti de viata grea, dar tot timpul avea ceva de comentat, ca un curcan umflat in pene. Eu ii ziceam ca-i vesnic nemultumit si il intrebam daca este cumva nefericit. El imi raspundea sa-l las in pace cu prostiile mele🙂

As fi vrut sa o duca pe mititca la munte, la mare…

Copiii, cel mai adesea, isi iubesc mai mult mama. Pentru ca mama este cea care le-ar da si luna de pe cer, daca ei i-ar cere-o. Tatii sunt ma pragmatici, mai calculati. Barbatii trebuie sa inteleaga ca un copil va avea mai mult respect pentru tatal lui daca va vedea ca acesta ii respecta mama. Tatal este un exemplu pentru baieti, cum ar trebui sa trateze ei femeile, dar si pentru fete, comportamentul tatalui fiind un exemplu in ceea ce priveste relatiile ulterioare pe care le vor avea cu barbatii, ce asteptari sa aiba din partea lor – dragoste si respect, sau indiferenta.

Tatal meu isi iubeste odraslele tare mult. Cand eram mici avea obiceiul sa spuna ca are patru fete, pe doua le iubeste mai mult, pe doua mai putin, dar nu stie care sunt acele doua.

De altfel,  este si tare haios. Odata, plecam inapoi spre Romania si el, ca intotdeauna, mergea cu mine sa ma conduca pana la autobus (cand aveam geanta grea mergea cu roaba, in care ducea geanta). Era iarna, ger, zapada scartaia sub picioare, iar cand intrai in casa, iti ieseau aburi din gura, exact cum imi place mie iarna la tara. Cu cateva ore inainte de a pleca, satateam in casa, de vorba la gura sobei, si am observat ca are pantalonii rupti… in fund. Mai bine zis descusuti. Erau niste pantaloni grosi, de iarna, vatuiti le zicea el.
Am si intrebat-o pe mama: i-ai carpit pantalonii cu petic rosu?
Zice: nu, se vad pantalonii dedesubt. Nu vrea sa-i peticesc. Zice ca o sa-l stranga, iar cand sta in picioare nu se vede ca-s descusuti🙂

Deci mergeam noi agale, la vale, si eu ii zic: Tata, nu ai schimbat pantalonii astia descusuti la fund! Vrei sa te vada asa lumea?
Si el de colo: Pai cum sa ma vada, eu ce, merg cu fundul in sus?!😀

Cred ca am tot ras cateva zile cand imi aduceam aminte de batranelul tantos, care nu merge cu fundul in sus.

Lasă un răspuns

