Botez cu lacrimi

Cand am fost acasa mi-am botezat copilul. Am considerat ca asa e bine, frumos, crestineste. Dar botezul s-a transformat intr-un mic spectacol, daca nu chiar circ…

Totul a fost planificat, discutat, platit, pregatit, venit.

Mi-au zis de la inceput ca nu am voie sa raman in biserica. Nu prea am inteles de ce. Eu vazusem pe la posturile de televiziune romanesti ca mamele erau prezente. Dar in Moldova, aceasta tara a tuturor posibilitatilor, legea e alta… Cica mama nu s-a curatat inca dupa nastere sau o aberatie de genul asta. In fine, chiar daca nu mi-a placut ideea, fara sa cracnesc, am iesit in pridvor. Bine ca era geam si puteam privi de acolo, ca un puscarias pedepsit de soarta si de Inchizitie🙂. Imi era frig si trist.

A venit preotul si am vazut ca a intrat in discutii aprinse cu neamurile (cu tatal copilului mai bine zis). Am deschis usa sa trag cu urechea. Trebuia ales alt nume, crestinesc. Ne-am conformat si i-am ales alt nume, de botez.

A inceput multasteptata slujba de botez si dupa cateva minute iarasi forfota. Preotul a ordonat sa fie dezbracat copilul. Au dezbracat fata, au infofolit-o intr-un halat de baie, in niste stergare pentru ca afara era frig, iar in biserica si mai mult) si a inceput spectacolul. Preotul canta, fata plangea, el tot canta si ea tot plangea… Am deschis usa de cateva ori sa intru, sa iau copilul si sa fug. Dar am rezistat. Nu am asistat la multe botezuri, dar al nostru a fost unul lung, foarte lung. In sufletul meu nu aveam nici un pic de bucurie si smerenie, ci numai neliniste si durere din cauza faptului ca copilul plangea in hohote. Tatal meu deja a inceput sa se agite si i-a zis preotului ca totul dureaza prea mult, copilul nu se mai opreste din plans… Sora mea l-a rugat sa iasa afara sa se linisteasca. Vezi tu, nu-i frumos sa faci observatie la popa.

In sfarsit m-au chemat si pe mine pentru molitfa. Nu am ineles nimic din ce zicea preotul, eu incercam sa-mi linistesc copilul. Nu am inteles nimic din botez si nici cei prezenti nu au inteles o iota. Tot la botezurile romanesti am vazut ca bebelusii sunt dezbracati abia inainte de a fi botezati in cristelnita. Sora mea a zis ca asa e si la noi, cand e miruit copilul pur si simplu i se ridica manecutele. Si au mai zis ca, intr-adevar, a durat mai mult decat la alte botezuri. Na, s-a nimerit un preot constiincios. Bine ca nu a bagat-o cu capul in apa, cum fac unii preoti – astupandu-i copilului gura si nasul cu mana il baga de trei ori sub apa (groaznic, in Moldova chiar nu demult a murit asa un copilas).

Oare de ce cu cat tara e mai saraca, cu atat obiceiurile sunt mai necivilizate? De ce la ortodocsi trebuie sa obosesti in Biserica? Sau poate daca stai in picioare, transpirat, imbrancit din toate partile, asteptand cu nerabdare si rugandu-te in gand la toti sfintii sa se termine odata slujba, te apropii mai mult de Dumnezeu? De ce nu e macar ca la catolici, cu scaune, vii, te asezi frumos si asculti…

Cel mai mult imi placea sa merg la o biserica de langa SNSPA, cand invatam la Bucuresti. Era frumoasa, avea scaune, preotul era bland si destept.

La noi religia presupune sacrificiu. Trebuie sa fii nefericit, ca sa fii fericit dupa moarte… Eu cred ca fiecare om e nascut ca sa fie fericit. Fiecare trebuie macar sa incerce sa fie fericit, nu sa se smiorcaie toata viata, care si asa e prea scurta. Maica-mea tot obisnuia sa-mi spuna, asta-i pacat, aceea e pacat, si asta-i pacat si eu ii ziceam – daca totul e pacat, poate mai bine ne sapam o groapa, coboram si asteptam sa murim! Maicuta-blanduta se supara🙂

O prietena imi zicea ca cel mai bine e sa botezi copilul cand e micut, pana la vreo 3 luni, cand inca nu intelege prea multe, cine-i mama, cine-i tata si cine-i acel nene in straie si cu barba. O fi adevarat. Poate e si mai bine sa botezi copilul cand intelege mai multe, pe la vreun an, cand nu se mai sperie asa usor…

Oricum, fetita mea e libera sa-si aleaga orice religie doreste cand va creste. Important e sa creada in Dumnezeu, sa fie buna, generoasa, sa nu faca rau la nimeni, sa nu fie egoista, sa fie inteleapta si fericita.

2 comentarii (+add yours?)

  1. antiqul
    Dec 21, 2010 @ 23:17:28

    Sa-ti fie sanatoasa fetitza🙂 si sa va bucurati de ea

    Răspunde

Lasă un răspuns

