Italia – aspettami!

 

(foto de Paul Radu Mircescu)

O prietena mi-a zis sa intru pe blogul lui Paul Radu Mircescu (un pseudonim). Cica l-a recomandat in emisiunea lui, Mircea Badea. M-am gandit ca daca l-a recomandat nebunaticul de Badea, sigur o fi ceva interesant…

Am citit Jurnal italian. Frumos scris, cu muzica aleasa si poze reusite. Orice s-ar spune, nu oricine care ia in mana un aparat foto poate face o fotografie frumoasa, chiar daca aparatul e foarte performant. E si asta o arta, trebuie sa ai talent. Ca la pictura poate (chiar daca un fotograf bun nu poate neaparat si picta).

Mi-a trezit o nostalgie jurnalul lui… Un dor, ca de un iubit pe care l-am cunoscut doar din vorbe, fotografii, discutii, auzite, dar niciodata din vazute, pe care visam si imi doream sa-l intalnesc, dar n-a fost sa fie…

Dintotdeauna mi-a placut limba italiana. Nu stiu de ce. E frumoasa, melodioasa, cu multe intonatii exclamative, interogative. In anii studentiei imi doream sa invat italiana, dar nu aveam bani pentru a plati cursurile la Institutul Italian de Cultura… Mai tarziu am putut sa aleg sa fac un curs facultativ de italiana. Ce fericire pe capul meu, dar… fericirea n-a tinut prea mult, pentru ca profesoara nu venea la toate cursurile si a trebuit sa invat mai mult singura din carte. O colega, care a facut limbi straine (inclusiv italiana), ma ajuta cand nu intelegeam ceva. Peste cateva luni deja puteam avea o conversatie simpla, infantila – mucca, come stai oggi (dezmierdare de genul – vaco, ce mai faci azi).

Eram si mai fericita cand faceam cunostinta cu vreun italian pe internet si cu mare placere ii dadeam numarul meu de telefon ca sa ma sune, sa vorbim italieneste… Italieni, care cred ca aveau treaba prin Romania si se gandeau sa prinda doua vrabii deodata, sa se intalneasca si cu vreo romancuta. Nu  m-am intalnit cu niciunul (acum ma gandesc, oare de ce n-am facut-o, doar puteam sa ne intalnim la o cafea, sa mai palavragim italieneste, ca doar nu era sa ma muste fata de toata lumea :)  ).

Eh, n-am fost niciodata in Italia, dar visez s-o vizitez.

Si sigur ca odata se va intampla.

2 comentarii (+add yours?)

  1. cerasela
    Feb 04, 2010 @ 09:40:52

    ce nostalgica ai devenit mey pretena:)

    Răspunde

Lasă un răspuns

Ianuarie 2010
L M M M V S D
« Dec   Feb »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
