Alo, America!

Sistemul de telecomunicatii in America cred ca este la nivelul tarilor din Africa, unde oamenii vad pentru prima oara un telefon mobil si li se pare ca au venit extraterestrii pe pamant.

Cam asa era in Romania cu vreo zece ani in urma, adica era un lux sa ai telefon mobil, deoarece costa foarte scump daca sunai si plateai chiar daca erai sunat. Dar au trecut mai mult de 10 ani! si nu mai este asa.

Cand am sosit in tara, m-am dus eu frumos sa-mi caut cartela pentru telefonul mobil. Reprezentanta companiei mobile, foarte amabila, incerca sa ma convinga ca cea mai avantajoasa oferta pentru mine ar fi un plan tarifar cu plata unui abonament de 70 dolari pe luna (ca uite, daca vorbesti 500 de minute, ai 200 gratuite si nu stiu cate sute de mesaje gratuite). Am incercat sa-i explic ca n-am eu cu cine vorbi atatea minute in SUA (desi as vrea sa am cu cine trancani ca sa nu-mi amorteasca limba), ca inca nu cunosc pe nimeni si eu am nevoie doar de o cartela reincarcabila, adica prepay (cum aveam si in Romania, si Moldova, de altfel). Fata s-a uitat ciudat la mine, dar mi-a adus o cartela. Am inteles imediat de ce s-a uitat ciudat. Mi-a explicat ca daca foloseam telefonul, adica daca ma suna cineva sau eu sunam pe cineva, in afara de faptul ca plateam pentru convorbire, mai plateam un dolar pe zi pentru utilizarea telefonului.

Pot vorbi gratuit cu cineva din aceeasi retea, dar daca ma suna cineva din alta retea (sau sun eu) platesc cam 20 centi/min, daca primesc un mesaj, la fel, daca ma suna cineva din strainatate, tot platesc (in afara de dolarul pe zi). Si uite asa, am acum cartela de telefon americana in America, dar parca as avea Roming😦.

Americanii nici nu prea obisnuiesc sa vorbeasca la telefon. Ceea ce le place mai mult, e sa-si scrie sms-uri sau e-mail-uri. Toti umbla ca zombi cu blackberry sau nu stiu ce telefoane destepte si tasteaza ca nebunii. Cred ca de asta telecomuncatiile au o calitate proasta, nu-i intereseaza sa se auda. La bunica in sat se aude mai bine cand vorbesti la telefon, decat aici.

Telefoanele si asigurarile te innebunesc. Daca nu ai asigurare de sanatate, ai pus-o. Daca te-ai imbolnavit, Doamne fereste, mai bine ia-ti bilet si pleaca repede acasa sa-ti rezolvi problemele. O consultatie costa in jur de 100-200 de dolari, daca ai de facut teste si investigatii, daca ai de dat analize… of, of, mai, mai.

Nu stiu de ce aceste doua sisteme sunt atat de idioate, pentru ca, in rest, americanii le au pe toate puse la punct (cel putin, din cate stiu eu). Online iti poti rezolva orice problema, poti depune dosarul pentru facultate, pentru pensie, iti poti cumpara bilet de avion si daca n-ai plecat tot online ii schimbi data sau il rambursezi, poti cumpara bilete la orice spectacol sau concert, poti verifica cati bani ti-au mai ramas in cont. Nu exista cozi interminabile ca la noi, unde se injura toti ca la usa cortului, nu stau gravidele sau mamele cu copilasi cate 12 ore la rand ca sa-si ia alocatia, sau batraneii sa-si ia pensia…

Ei, ca doar n-or fi si ei perfecti…

1 comentariu (+add yours?)

  1. cerasela
    Aug 31, 2009 @ 05:53:55

    TRIMITE-MI SI MIE PRIN SMS NR. TAU DE TEL. MOBIL SA MAI VB SI NOI:))

    Răspunde

Lasă un răspuns

